Maaf, layout blog saya bermasalah.
Ada sesiapa yang pandai buang linkwithin di blog? Boleh hubungi facebook saya.

Terima kasih

Rabu, 9 Disember 2009

Mengapa kita masih ada waktu untuk ini.....?


Rentetan Memperkasakan gagasan Ilmu..

Mengapa kita masih ada waktu untuk tidur dengan banyak???
Mengapa kita masih ada waktu untuk berfoya-foya??
Mengapa kita masih ada waktu untuk mendengar lagu yang melaghokan diri???
Mengapa kita masih ada waktu untuk membaca buku novel yang tidak memberi sebarang manfaat??
Mengapa kita masih ada waktu untuk bertenggek di hadapan televisyion untuk menonton rancangan yang merosakkan jiwa??
Mengapa kita masih ada waktu untuk membuat masalah sosial??
Mengapa kita masih ada waktu untuk bergaduh mengenai perkara yang remeh??
Mengapa kita masih ada waktu untuk mengumpulkan kekayaan dunia yang sementara??
Apa-apa sahajalah

dan Mengapa kita tak mampu untuk mengejar perkara kebaikan serta mengapa kita mudah berasa bosan dengan perkara kebaikan???Ini kerana jalan ke syurga penuh rajau tapi jalan ke neraka penuh dengan nafsu فَٱسۡتَبِقُواْ ٱلۡخَيۡرَٲتِ‌

Kita masih ada waktu untuk semua ini sedangkan Yahudi dan kuncu-kuncunya laknatullah telah bertindak untuk menghancurkan kita berkurun lamanya... di bawah adalah sedikit perbualan seorang warga Malaysia yang berada di New York dengan jirannya yang juga seorang paderi..
__________________________

Jiran ; AKAN SAMPAI MASANYA KAMI AKAN TANGGALKAN PAKAIAN KAMI,KAMI TIDAK LAGI PERLUKAN SEMUA INI…KAMI PULA YG AKAN MENUNTUT SEGALA HUTANG2 BUDI YANG MANUSIA AMBIL DARI KAMI, SEDANGKAN SELAMA 1000 TAHUN KAMI BERSABAR KAMI TIDAK AMBIL SEDIKITPUN NIKMAT KEHIDUPAN DARI KAMU,MALAH HANYA CUKUP-CUKUP SAJA MAKAN MINUM UNTUK JASAD KAMI…..SEKARANG KAMU AKAN MEMBAYAR HARGA “DUNIA” YG KAMI BINAKAN UNTUK KAMU…….
__________________________

Bilakah lagi kita akan bangkit daripada duduk dalam suasana Jahiliyyah ini? Mereka telah merancang lama sedang kita hanya mampu duduk bahkan menjayakan lagi usaha mereka! Saya sukakan ayat ini 'Changing the World Starts with Your Home'. Ya, Ubah dunia ini bermula dengan rumah...Jauhkan anak-anak, adik-beradik, sepupu-sepapat daripada menonton kartun-kartun serta cerita buatan Yahudi Laknatullah!!!! 'Changing the World Starts with Your Home' sebenarnya peranan utama adalah ibubapa apabila di sebut rumah...tak perlu cakap panjang pasal ni nanti jadi karangan BM apakah peranan ibu bapa =)

seterusnya...
_____________________

Aku ; apsl pak cik nmpk sibuk je…slu outstation je,wt per…org islam pg haji.mekah…pak cik pg Vatican plk,Vatican ad wt haji jgk ae ?

(aku rse cm nk ketawa…haha,saje je perli dia)

Jiran; BAGAIMANAKAH KAMU BOLEH KETAWAKAN SAYA PADAHAL SETAHUN DUA INI ADALAH HAJI YG TERAKHIR BAGI UMAT ISLAM…KAMU SUDAH BERKAHWIN?

Aku; belum lg…knp pak cik tanye? (ad ati nk tnya padahal dia dh tua nk mampos tp x kawin2)

Jiran ;…SKRNG INI ADALAH KETURUNAN ISLAM YG TERAKHIR MELANSUNGKAN PERKAHWINAN… JIKA KAMU TIDAK BERUMAH TANGGA DLM MASA SETAHUN DUA INI,KAMU AKN MENYESAL SEUMUR HIDUP…

TIDAK ADA LAGI KESEMPATAN UNTUK BERUMAH TANGGA APABILA PAUS ROMAN PETER II DILEPASKAN DARI RANTAI YG MENGIKATNYA SEJAK SEKIAN LAMA….UMAT ISLAM SENDIRI YG MEMBUATKAN RANTAI ITU TERPUTUS…

Aku ; ni apsl plk yg terakhir haji la,kawin la….sape peter tu..yg terakhir jgk ke….

___________________

Memang Laknatullah tak mahu orang Islam berkahwin...Tidak mahu Daulah Islamiyyah terbina dan tidak mahu kembalinya Khilafah Islamiyyah...Mereka melambatkan pernikahan umat Islam dengan pendidikan mereka supaya umat Islam lambat mendirikan rumah tangga. Malah umat Islam pada hari ini pun memandang serong pada mereka yang mendirikan rumah tangga awal...

seterusnya..
____________________

Jiran;….MEREKA ADALAH ORG2 YANG MEMAKAI.. “TIE”
..ITULAH SIMBOL “BENEDICTINE ORDER”..

BUKAN ITU SAJA..APA SAJA “PEKERJAAN MANUSIA YG DIDATANGKAN DENGAN PAKAIANYA” ADALAH BENEDICTINE ORDER!!

..MEREKA ORANG YANG KAMU KATA SBG “GOLONGAN PROFESIONAL”,”KOLAR PUTIH DAN KOLAR BIRU,”PAKAIAN FORMAL DAN PAKAIAN SERAGAM”…SEMUANYA BERKHIDMAT UNTUK BENEDICTINE ORDER

LIHAT SAJA PAKAIAN PELAJAR SEKOLAH,DOKTOR,AHLI PERNIAGAAN..MEREKA SEMUA SAMA SAHAJA..
WALAUPUN PAKAIAN DIANTARA MEREKA BERBEZA TETAPI FUNGSI MEREKA SAMA SAJA…BENEDICTINE ORDER

_____________________

sekarang...siapa yang berani untuk menentang pakaian di sekolah anda??? Pelajar lelaki memang pakai 'TIE'... Bagaimanakah kita ingin merubah ini?? Lebih parah mengubah fikiran mereka yang merasa kolot apabila melihat orang yang berjubah sunnah Nabi Muhammad ini keluar, mereka yang merasakan pakaian sebegini hanya sesuai di Surau-surau dan Masjid-masjid sahaja.

Teringat akan kata-kata guru sejarah saya ; Hari ini kalau lelaki yang bekerja profesional akan dilihat SALAH sekiranya tidak memakai TIE dan memakai kain pelikat serta jubah ke tempat kerja . Berbalik pula dengan perempuan, Mengapa perempuan TIDAK BERSALAH apabila hanya memakai skirt atau mendedahkan aurat apabila ke tempat kerja malah dibangga-banggakan inilah pakaian bekerja???

Saper-saper yang mahu membaca perbualan tersebut boleh klik di sini dan baca diruang komennya...Namun harus diingatkan, jawapan jirannya itu adalah untuk mengelirukan kita, Umat Islam!!!!

Saya menyeru kepada semua terutamanya kepada diri ini yang hina dan sahabat-sahabiah di Imtiaz Dungun ayuh kita bangun dengan ruh ISLAM... Kalau bukan kita siapa lagi??? Jauhkan diri daripada bahan-bahan yang menjauhkan diri daripada kita mengingati Allah... Tiada masa lagi untuk kita membuat masalah kerana ia membuang masa sendiri dan orang lain untuk menyelesaikan masalah kamu...

Apa pun yang dirancangkan Laknatullah, kita kena ingat bahawa ALLAH ADALAH SEBAIK PERANCANG... Dan percayalah JANJI ALLAH ITU BENAR!!!

"Change The World Starts with Your Home"
Share

Tiada ulasan: