Maaf, layout blog saya bermasalah.
Ada sesiapa yang pandai buang linkwithin di blog? Boleh hubungi facebook saya.

Terima kasih

Selasa, 6 Disember 2011

Software kitab Hadith Online Terjemah

Hari ini saya hendak kongsikan satu software yang dikongsi oleh rakan saya. Mungkin kita sukar untuk memahami beberapa hadis dalam kitab-kitab yang dipelajari, insyaAllah ini salah satu jalannya. Anda hanya perlu tulis pilih kitab yang anda mahu dan masukkan nombor hadis, insyaAllah anda dapat terjemahannya atau taip perkara yang hendak dicari. Semoga bermanfaat, insyaAllah...

Software ini mempunyai 9 buah kitab yang muktabar antaranya ialah :-

1. Kitab Sohih Bukhari
2. Kitab Sohih Muslim
3. Kitab Sunan Abu Daud
4. Sunan Tirmizi
5. Sunan Nasa'ie
6. Sunan Ibnu Majah
7. Musnad Ahmad
8. Muwatho' Malik
9. Sunan Darimi

Untuk menggunakan software tersebut sila

tekan DI SINI

Pesanan buat diri ini : Hidup zaman sekarang sangat mudah, maka tiada alasan untuk malas belajar.... Allahu Rabbi.....

P/S : Maaf blog yang tidak tersusun kandungannya sejak akhir-akhir ini..blog terpaksa ikut mood tuan dia...
Share

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam, tolong send pd email sy musafir_siasah@yahoo.com syukran

Pandu HW berkata...

Subhanallah. Sejak 24/6 saya yang ketika itu mencari hadits tentang JIHAD, ternyata hasilnya adalah nomer hadits dan sepotong awal terjemahnya dilanjutkan dengan pesan (Kutipan lengkap tersedia di versi desktop), padahal dulu saya dapat menelusuri hadits yang saya perlukan walaupun harus saya buka kitab demi kitab. Saya tak tahu apakah ini karena adanya error proses, ataukah terjadinya perubahan niat tim Lidwa dari membantu menjadi “memaksa” beli CD versi desktop yang dijualnya. Semoga ini tidak tergolong sebagai “menyembunyikan ilmu” yang diancam diberangus dengan api neraka. tauhidhw@gmail.com

MuaRian berkata...

Assalamualaikum.
Saya dah buka link tersebut, menarik isinya. HEBAT! Subhanallah..
Teringin saya memilikinya. Mohon tolong hantar ke emel saya :

akhmalfirdaus@gmail.com

Syukran jiddan. :)