Maaf, layout blog saya bermasalah.
Ada sesiapa yang pandai buang linkwithin di blog? Boleh hubungi facebook saya.

Terima kasih

Sabtu, 22 November 2008

Tahniah...Adik-adikku...

Photobucket
Berita yang ana dengar pada hari ini membuatkan ana benar-benar berfikir. Berfikir dan cuba mengislahkan diri yang hina ini. Gembira ana apabila mengetahui 2 orang pelajar F2 Imtiaz Dungun sudah khatam Al-Quran baru-baru ini. Ana ucapkan tahniah kepada adik berdua. Antunna melakar sejarah Imtiaz yang khatam al-Quran dalam tempoh lebih kurang 1 tahun 11 bulan dan pada usia 14 tahun. Tahniah adik2ku.

Apa yang membuatkan ana terkejut mendengar cerita ini ialah mereka yang tidak disangka-sangka yang berjaya khatam Al-Quran waktu form 2. Sebab mereka ini bukannya pelajar yang berada di atas dalam hafazan walaupun memang dah tinggi tapi tidak terlalu tinggi. Dan juga kalu tidak silap ana yang seorang itu bukan dari halaqah yang pertama. Ini adalah sebab kesungguhan yang ada pada diri antunna. Ana cukup-cukup kagum mendengar cerita tentang antunna dalam berjuang menghabiskan 30 juzuk ini. InsyaAllah ana akan contohi antunna.

Antunna bukan sahaja cemerlang dalam bidang Al-Quran tetapi cemerlang jua dalam bidang Akademik. Benar, Al-Quran bukan penghalang kepada kejayaan tetapi membantu untuk terus cemerlang dalam bidang yang lain.

Teringat ana ketika bersama-sama dengan adik yang pertama khatam dari kalangan pelajar F2, kami cukup baiklah dan sentiasa berkongsi pengalaman dan cerita sejak dari tahun lepas lagi. Dan ana juga cukup-cukup kenal dengannya pernah sekali ana berkata kepada dia 'adik, jangan potong ana er..'. kini ternyata anti dah potong ana. Dah lama rasanya kita tak bertemu dan berbual bersama..Diam-diam ubi berisi juga yer adik.. Ini pepatah Melayu yang ana boleh katakan pada anti. Jangan marah...

Photobucket
Bila difikirkan berita ini, terasa diri ini benar-benar kerdil. Bilakah masanya untuk diri ini? Terasa juga seperti diri ini dicabar. Apa pun ia merupakan satu pembakar semangat buat diri yang hina ini. Ya, benar ana akui yang seorang lagi yang khatam itu memang asyik terlekat dekat musolla, jika nak dibandingkan diri ini mungkin jauh sekali. Apa pun ana ucapkan tahniah. Ana tiada bersama antunna waktu antunna khatam.
Share

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah..pandai yer kak aisyah buat blog..siap ade lagu lg..tahniah diucpkan kat 2 org yg brjya khatam Al Quran tu..jayyid jiddan..