Maaf, layout blog saya bermasalah.
Ada sesiapa yang pandai buang linkwithin di blog? Boleh hubungi facebook saya.

Terima kasih

Jumaat, 5 Jun 2009

Perpecahan Imtiaz Dungun - Atas & Bawah

Sebelum tidur saya tulis sedikit tenteng perkara ini. Sebenarnya saya merindui senior-senior saya yang telah banyak mengajar diri ini secara langsung mahupun tidak langsung. Baru sahaja selesai menghubungi seorang kakak senior yang sudah lama rasanya tidak bertanya khabar dan bersembang bersama. Sedih jua bila bercakap mengenangkan segala nostalgia silam dan membandingkannya kini. Terima kasih kerana masih mengingati adikmu ini. Benarlah perjuangan semakin hari semakin payah.

Perpecahan Imtiaz Dungun kepada 2 iaitu Imtiaz Dungun Atas dan Bawah berlaku pada tahun 2007. Saya tidak mahu bercakap sebab mahupun mengapa ini berlaku? Ini kerana, saya tidak tahu apakah cerita sebenarnya hanya sekadar mendengar orang bercerita. Saya mula menuntut di sekolah ini pada tahun 2006 dan mulai rasa sayang akan sekolah ini.

Ketika di tahun 2006, senior yang paling besar adalah pelajar tingkatan 4. Kepimpinan yang ada cukup-cukup hebat, dan kami adik-adik cuba belajar daripada kalian semua samada secara formal atau tidak formal. Melalui tazkirah yang diberikan oleh kalian serta semua gerak kerja kalian yang dapat dilihat melalui mata kasar dan pengalaman bekerja bersama kalian.

Pada tahun 2007, seingat saya pada bulan 2 pelajar tingkatan 5 terpaksa dipindahkan ke tempat baru (baru??da lama tempat 2, Kolej Teras Timur, UiTM sebelum ini) yang diberi nama 'Imtiaz dungun Atas' dan kami adik2 masih di Imtiaz Dungun Bawah. Saya ketika mereka berpindah, saya tiada di sekolah kerana terpaksa pulang ke rumah kerana ada sedikit kerja. Sesampai saya di sekolah, terkejut kerana kakak2 sudah berpindah ke sana. Ha, tanpa disedari air mata saya mengalir walaupun saya tidak rapat dengan kakak2 f5 pada tahun itu. Mungkin merindui celoteh kak Farah dan Kak Aishah.

Disebalik, perpecahan ini ada kelebihan malah apa kurangnya dengan kekurangannya. Ada pro dan ada contranya. Dengan berlakunya ini, bakat kepimpinan bermula umur yang kecil dapat dicungkil. Ini kelebihannya, sudah tahu bagaimana hendak menguruskan program sejak dari awal. Alhamdulillah dari segi ini.

Yang seterusnya, fikir-fikirlah sendiri. Sekiranya, saya yang menyambungnya, tunggulah 1 1/2 tahun lagi saya sambung tulisan ini, InsyaAllah.

Imtiaz Atas...suasana belajar yang tenang...
huhu..jalan yang panjang menuju ke kelas...Muka pun habis jadi separuh gelap separuh putih...

Tenang??? Dataran Imtiaz. Tempat roll call

Surau..5 waktu solat secara jemaah..Hari2 mengaji kat sini...


jauh dar ini dari semua tempat, jauh dengan DeMa, bangunan Akademik dan jugak Musolla, takpe banyak sikit pahala jalan banyak ke surau.

ni, tempat banat isi perut (DeMa)

ni pula, dewan makan imtiaz bawah...Jauh perbezaannya. Ni baru DeMa.
Tapi xkisah pun
Share

Tiada ulasan: